Nasze przedszkole jest znaną, sprawdzoną i rzetelną placówką. Budynek przedszkola mieści się w centrum rynku. Otoczenie budynku jest zadbane i bezpieczne. Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku 6:30-16:30. Pracujemy z dziećmi w wieku 3-6 lat. W miarę posiadania wolnych miejsc przyjmujemy dzieci w wieku 2,5 lat. Nauczyciele pracujący w naszym przedszkolu posiadają kwalifikacje w zakresie wychowania przedszkolnego- doskonaląc swój warsztat pracy z dziećmi. W przedszkolu praca trwa cały dzień w oparciu o ramowy rozkład dnia.
Misją Przedszkola Publicznego Krystyna Madej jest rozwój młodych talentów. Różnorodność zabaw i zajęć edukacyjnych sprawia, że każdy dzień jest dla dzieci interesujący i pozwala postawić kolejny krok w dobrą stronę.
Żywienie
Nasze przedszkole posiada własną kuchnię, gdzie przygotowuje się zdrowe posiłki z uwzględnieniem wymogów dietetycznych małego dziecka dbając o ich różnorodność i kaloryczność. Nie zmuszamy dzieci do jedzenia, zachęcamy do próbowania nowości. Każdego dnia dzieci otrzymują świeże owoce i warzywa, a my zachęcamy do ich zjadania. Preferujemy zdrową żywność ( owoce,warzywa, zdrowe naturalne jogurty). Przedszkole uczestniczy w programach promujących zdrowe żywienie.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA STARSZA
6.30–8.30 | Schodzenie się dzieci, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, gry dydaktyczne, prace porządkowe, zabawy i ćwiczenia logopedyczne, zabawy integracyjne; |
8.30–8.45 | Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe; |
8.45–9.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne; |
9.00–9.30 | Śniadanie doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków; |
9.30–10.45 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne Zabawy dydaktyczne, tematyczne, muzyczne, plastyczne, ruchowe |
10.45–11.45 | Pobyt na świeżym powietrzu – wycieczki, spacery, zabawy ruchowe, rywalizacje sportowe, lub ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe w sali; |
11.45–12.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, pogadanki na temat zdrowego odżywiania; |
12.00–12.30 | Obiad Ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami; |
12.30–12.50 | Relaksacja Słuchanie czytanych cyklicznie utworów literackich dostosowanych do możliwości percepcyjnych dzieci; zabawy przy muzyce o charakterze relaksacyjnym, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe; |
12.50–14.00 | Zabawy ruchowe, zabawy przy muzyce, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, zabawy i ćwiczenia logopedyczne; |
14.00–14.15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe; |
14.15–14.45 | Podwieczorek Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; |
14.45–16.30 | Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, ruchowe, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, prace gospodarczo – porządkowe, rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA MŁODSZA
8.00–8.45 | Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, gry dydaktyczne, prace porządkowe, zabawy i ćwiczenia logopedyczne, zabawy integracyjne, ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe; |
8.45–9.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne; |
9.00–9.30 | Śniadanie doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków; |
9.30–10.15 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne Zabawy dydaktyczne, tematyczne, muzyczne, plastyczne, ruchowe |
10.15–11.45 | Pobyt na świeżym powietrzu – wycieczki, spacery, zabawy ruchowe lub zabawy ruchowe w sali; |
11.45–12.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, pogadanki na temat zdrowego odżywiania; |
12.00–12.30 | Obiad Ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami; |
12.30–12.45 | Przygotowanie do odpoczynku, doskonalenie samoobsługi; |
12.45–14.00 | Odpoczynek poobiedni; Słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie utworów literatury dziecięcej; |
14.00–14.15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe; |
14.15–14.45 | Podwieczorek Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; |
14.45–15.30 | Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy ruchowe konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, konstrukcyjne, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, prace porządkowe. |
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna. To osoby z pasją, bardzo mocno zaangażowane w swoją pracę.
Dobro, bezpieczeństwo i wszechstronny rozwój dzieci, to ich priorytety. Miłe i życzliwe podejście do przedszkolaków sprawia, że czują się u nas jak w domu.
Dyrekcja
Nauczyciele
W roku szkolnym 2017/2018 dzienna stawka żywieniowa wynosi 7zł. Dzieci otrzymują 3 pełnowartościowe posiłki( śniadanie, obiad, podwieczorek).
Rodzic( opiekun prawny) dziecka uczęszczającego do przedszkola do 5 godz dziennie ( 8-13) nie ponosi odpłatności za pobyt dziecka w placówce.
Rodzic( opiekun prawny) dziecka uczęszczającego do przedszkola powyżej 5 godz dziennie zobowiązany jest do comiesięcznej odpłatności za pobyt dziecka w placówce za każdą godz. pobytu poza godz 8-13 w wysokości 1zł.
NAZWA | GRUPA STARSZA | GRUPA MŁODSZA |
Rytmika | piątek 11:00-11:30 | piątek 11:30-12:00 |
Język angielski | wtorek i środa 08:30-09:00 | wtorek i środa 08:00-08:30 |
Warsztaty ruchowe "Przedszkolaku ruuszaj się" | poniedziałek 13:40-14:00 | poniedziałek 15:10-15:30 |
Warsztaty plastyczne "Na kredce świat się nie kończy" | środa 13:40-14:00 | środa 15:10-15:30 |
Warsztaty teatralne
W naszym przedszkolu raz w miesiącu odbywają się warsztaty teatralne. Prowadzi je magister sztuki pani Małgorzata Karpowicz-Dukat.
Zajęcia teatralne stanowią nie tylko wspaniałą rozrywkę, ale w niesamowity sposób otwierają przed dziećmi nowe możliwości. Dzieci przełamują lęki, budują poczucie własnej osobowości, kształtują i pielęgnują poprawną mowę, rozwijają wyobraźnię i intelekt. W każdym miesiącu dzieci poznają tajemnicę teatru zgodnie z zasadą „aktorami jesteśmy my”
Harmonogram warsztatów teatralnych 2014/15
Październik Listopad | uczymy się grać lalkami teatralnymi, kukłami, pacynkami, lalkami mimicznymi, ćwiczymy taniec lalkami do muzyki |
Grudzień | poznajemy maski teatralne, występujemy w maskach |
Styczeń | zagramy bajkę o "Czerwonym Kapturku" |
Luty | zaczniemy uczyć się grać w kostiumach |
Marzec | zagramy bajkę o "Śpiącej królewnie" |
Kwiecień | zagramy kalejdoskop bajek: "Kopciuszek" i Królewna Śnieżka" |
Maj | zrobimy próbę przedstawienia przed występem końcowym |
Czerwiec | zaprezentujemy czego nauczyliśmy się przez cały rok na otwartych warsztatach dla rodziców. |
Zajęcia adaptacyjne
Zanim nasze przedszkole stanie się ulubionym miejscem zabaw i nauki, większość dzieci musi przejść przez trudny dla nich etap rozstania z Rodzicami i integracji z rówieśnikami w nowym otoczeniu. Jednak początki w przedszkolu wcale nie muszą być aż takie trudne – ani dla dziecka, ani dla jego Rodziców! Z myślą o najłagodniejszym procesie adaptacyjnym dzieci, zapraszamy serdecznie na zajęcia adaptacyjne, które są pierwszym pełnym spotkaniem z przedszkolem, zarówno dla dzieci, jak i Rodziców.
Zajęcia mają na celu:
– przygotowanie dziecka do rozpoczęcia nauki w przedszkolu;
– oswojenie dziecka z nowym otoczeniem;
– poznanie zwyczajów i harmonogramu przedszkola;
– usamodzielnienie dziecka (czynności samoobsługowe);
– pokazanie dziecku, ile radości daje wspólna zabawa z rówieśnikami i nauczycielem.
Zajęcia adaptacyjne obejmują najważniejsze obszary edukacji:
– ćwiczenie koordynacji ruchowej;
– szkolenie umiejętności rysowania, lepienia itd.;
– utrwalanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych;
– poznawanie właściwych zachowań społecznych poprzez swobodne zabawy z rówieśnikami;
– utrwalanie wiedzy na temat otaczającego świata